Eeste dagen op dushi Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daphne Gestel - WaarBenJij.nu Eeste dagen op dushi Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daphne Gestel - WaarBenJij.nu

Eeste dagen op dushi Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Daphne

06 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Hee dushi's,

We zijn aangekomen in het zonnige Curaçao hoor! Maandag 2 februari vertrokken Nina en ik rond 6 uur naar Amsterdam om daar rond 10 uur de lucht in te gaan, opweg naar Curaçao. Ons vliegtuig ging een half uurtje later de lucht in omdat er een technisch mankement was in het vliegtuig. Heel fijn als je nog 9 uur moet vliegen en als je dan van de piloot hoort dat we vertraging hebben door een technisch probleempje... Maar jawel, we stegen gelukkig goed op. Nina vond het opstijgen niet zo prettig maar toen we eenmaal lekker aan het vliegen waren ging alles weer goed. Rond 12 uur kregen we eten. We mochten kiezen uit pasta of rode kool met gehaktballetjes. Als ik iets niet lust, is het rode kool. Maar ik had pech... De pasta was al snel op. Dus maar geen rode kool op en de rest netjes opgegeten. Daarna lekker filmpje gekeken en muziek geluisterd. Ik wist niet dat je zoveel films kan kijken en muziek kan luisteren haha. Ik vermaakte me prima en na een dutje van ander half uur, moesten we nog maar 2 uurtjes te vliegen. We kregen daarna nog wel een lekker pizzabroodje waar ik wel gelukkig van werd. Daarna gingen we snel landen op het heerlijke Curaçao. Nadat we een stempel in ons paspoort hebben gekregen van de douane konden we gelukkig al meteen onze koffers pakken. Buiten stonden tessa en evi ons op te wachten met onze mooie auto. Het is een rammelbakje die niet graag in z'n achteruit wil maar hij rijd! Nadat we onze koffers in de auto kregen gepropt, moesten we een half uurtje rijden naar het appartement. De natuur op het eiland zag er op het eerste gezicht best grauw uit. De huizen zijn wel heel kleurrijk en er staan overal palmbomen! Het verkeer is hier wel heftig. De wegen zijn slecht, de grootste auto's hebben voorrang, ze halen van rechts en links tegelijk in en je hoort constant toeters. Maar het zonnetje en het windje is wel echt top! Na onze koffers te hebben uitgepakt hebben we een duik genomen in het zwembad bij ons appartementencomplex. Daarna lekker gegeten bij de tropen waar ik lekker garnaaltjes met frietjes heb gegeten. Rond 11 uur Curaçaose tijd waren we toch wel echt moe en hebben we lekker geslapen.

De volgende dag was ik al vroeg wakker door de warmte en het tijdsverschil. Hier is het namelijk 5 uur eerder. Dinsdag hadden we alle 4 een afspraak bij ministerie van justitie om een verklaring van rechtswege aan te vragen. Na anderhalf uur wachten was ik eindelijk aan de beurt. Ik gaf mijn papieren af, waarna die meneer een kwartier een beetje ongeïnteresseerd door mn blaadjes bladerde. Gelukkig gaf hij me daarna een blaadje met stempel en zei dat ik bericht zou krijgen om mn laatste stempel te krijgen. Helaas ging het bij tessa niet goed. Ze moest naar de bank, waar we weer een uur moest wachten. Daarna maar meteen een broodje gegeven bij delifrance. We zijn daarna met z'n 4 teruggereden naar ons appartement. Nina en ik zijn daarna boodschappen gaan doen met de auto. In de supermarkt hebben ze allemaal Nederlandse merken zoals markant en jumbo. We hoeven dus lekker niks te missen qua eten :). Verder hebben Nina en ik lekker gezond en gezwommen in het zwembadje. In de avond heeft chefkok nina lekker voor ons 4 gekookt.

Aangezien we nog niets gehoord hadden van stage, over wanneer we mochten beginnen, zijn we woensdagochtend maar op goed geluk naar stage gereden. Gelukkig was het ontvangst heel vriendelijk. We mochten een eigen groep kiezen en ik heb gekozen voor groep 3. Hier ben ik echt heel blij mee. Na een korte rondleiding mochten we gaan en zijn we heerlijk naar het stand bij Zanzibar gegaan. Het zonnetje scheen, de standen zijn wit met palmbomen en het zeewater is helder blauw. Echt een plaatje om ze zien! Evi, Nina en ik hebben lekker een cocktailtje gedronken en rond half 5 zijn we weer richting huis gereden. In de avond lekker met z'n 5en gegeten en nog lekker gekletst en een wijntje gedronken. Daarna een beetje oprijd naar bed gegaan want donderdag moesten we om kwart voor 6(!) uit bed om naar stage te gaan.

Vandaag hebben we onze eerste stagedag gehad. De school begint hier om 7.10u en de kindjes zijn om 12.15u uit. Ik mocht heerlijk met 3 kindjes buiten op het schoolpleintje gaan lezen. Prachtig toch, lekker buiten in de schaduw met een windje lesgeven. Verder heeft mn mentor met de kindjes die ochtend gewerkt aan schrijven, rekenen, begrijpend lezen en veilig leren lezen. Ik heb veel verschillen gezien. Zo eten de kindjes rond 9 uur boterhammen en gaan rond 11 uur nog een keer naar buiten. Verder is het heel erg klassikaal en werken kinderen helemaal niet op een verschillend niveau. Differentiëren kennen ze dus niet. Verder bidden ze 3x. Bij binnenkomst danken ze god voor de dag, tijdens het eten danken ze voor het eten rn bidden ze voor de mensen die geen eten hebben en aan het einde bidden ze voor de dag. Bijzonder dat de kindjes echt meedoen tijdens het Bidden. Verder viel me op dat mn mentor heer erg streng kan zijn en niet veel complimentjes geeft. Het was dus een ochtend met heel veel indrukken. Nadat de school uit was, zijn we teruggegaan en hebben we een middagje zwembad gedaan. Nog wat boodschappen gedaan en gekookt en nu zitten we lekker aan een wijntje op ons bakolletje.

Morgen nog een dagje stage, waar ik al een tekenles mag geven en met kindjes buiten mag oefenen met bepaalde vakken. Daarna hebben we al lekker weekend en maandag zijn we vrij omdat ze zondag kindercarnacal hebben! Dus in het weekend lekker stappen en zonnen!!

Ik heb het echt heel erg naar mn zin en heb heel veel zin in stage!

Tot de volgende keer weer! X


  • 06 Februari 2015 - 08:19

    Frans Van Gestel:

    Hoi Lieverd, superleuk om te lezen en fijn om te horen dat het zo goed gaat. Dit maakt het missen wel een stukje minder ;-). Zorg je wel dat er nog wat zo'n, zee en strand over is als wij komen? Kun je ook nog wat mooie foto's op je blog zetten? Groeten en geniet can Curacao XXX

  • 06 Februari 2015 - 08:23

    Wim En Connie:

    Hoi Daphne,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. De culturen zijn anders en wellicht moet je wel een stukje cultuur voor de basisscholen hier, mee terug brengen ! ( alleen cultuur he !!! ;-) )
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier en een leuke leerzame stage nog.

    Groetjes vanuit een zeer koud aanvoelend Nederland

    Wim en Connie

  • 07 Februari 2015 - 15:32

    Cotty Chris:

    Hoi Daphne.
    Zo te lezen gaat alles prima daar. We zijn wel heel erg jaloers op dat mooie weer want hier is het erg koud. Geniet maar lekker en wachten weer op je verhalen en genieten zo een beetje mee.
    Groetjes Cotty Chris

  • 08 Februari 2015 - 17:11

    Sabine V.d. Broek:

    Hoi Daphne,

    Wat leuk om je verhaal over je belevenissen te lezen! En de foto's op fb zeggen meer dan genoeg! Denk dat je een heerlijke tijd daar zult hebben! Geniet ervan, maar dat komt wel goed denk ik! Groetjes Sabine xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Van 2 februari tot 16 april ga ik lesgeven in Curaçao op de Marnixschool in Willemstad. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van al mijn avonturen tijdens mij tijd in Curaçao.

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 2728

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 16 April 2015

Juf Daphne in Curacao

Landen bezocht: