living the good life - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daphne Gestel - WaarBenJij.nu living the good life - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daphne Gestel - WaarBenJij.nu

living the good life

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Tijdens onze carnavalsvakantie hebben we nog heerlijk genoten van onze vrije dagen. Woensdag zijn we naar Cabana geweest. Dit is een feestje aan het stand met een wat luxere uitstraling. Er was een goed bandje en daarna draaide de dj nog plaatjes tot half 2. 19 febuari was het dan eindelijk zo ver! Nina en ik mochten met een piloot in anderhalf uur het eiland zien. Ik vond het best spannend omdat ik toch niet helemaal wist hoe het zou gaan. We reden naar Hato en daar was Marnix de piloot. We mochten langs een poortje bij de douane naar binnen. Marnix heeft ons alle dingen van het vliegtuigje laten zien en daarna moesten we nog even wachten op de brandstof. Toen we gingen vertrekken, vertelde Marnix dat er ook nog iemand voorin mocht zitten en dit heb ik gedaan! Eerst vlogen we naar klein Curacao en hebben daar een paar rondjes gedraaid om het kleine eilandje. Daarna zijn we langs de zuidkust van curacao helemaal naar westpunt gevlogen en toen we daar kwamen mocht ik zelf ook nog 10 minuten vliegen! Het ging nog best goed al zeg ik het zelf :). Het was echt een hele bijzondere en mooie ervaring!
20 februari zijn nina en ik helaas naar de dokter gemoeten voor nina. Ze heeft keelontsteking en helaas hebben we die week niet heel veel meer kunnen doen door haar antibiotica. Maar we hebben wel lekker uitgerust bij ons appartementje!

Maandag ochtend (23 februari) ging de wekker weer om 05:45 en dat was zwaar. Stage stond weer op ons te wachten. Eenmaal aangekomen had ik weer zin in een nieuwe dag. Ik heb met mijn mentor besproken dat ik me ga richten op het lezen van kinderen en wat ik daar mee kan gaan doen. Ze vond het een heel goed idee want in mn stageklas zitten nog 9 kinderen met AVI niveau START en deze krijgen geen extra begeleiding tijdens het lezen. Ik ben hier meteen mee aan de slag gegaan door met kindjes eerst maar eens te kijken wat ze al wel kunnen lezen en wat nog heel moeilijk gaat. Hier schrok ik wel een beetje van, maar nu heb ik wel een uitdaging. De rest van de week ben ik dus vooral bezig geweest met lezen en de taallessen.
Verder gaat mijn mentor volgend jaar de ict lessen geven aan de kinderen op school. Hierdoor moet ze nu ict lessen bekijken en heel veel dingen bespreken met de ict leerkracht van dit schooljaar. In Nederland is het normaal om dingen na schooltijd te bespreken maar dat doen ze hier dus niet waardoor ik bijna elke dag wel 1,5 tot 2 uur alleen in de klas sta. Dit geeft mij wel een fijn gevoel, want nu kan ik wel echt mijn eigen dingen doen tijdens de lessen die ik geef.

Doordeweeks zijn we nog naar een strandjes geweest en hebben we geluncht met Patrick, onze docent uit Nederland. Donderdagavond zijn we nog wat gaan drinken met Patrick en zijn vriendin en hebben we gezellig gekletst en een wijntje gedronken. Toen was het snel weer vrijdag en dat betekend weekend! Vrijdagavond hadden we een bbq van een jongen van ons complex omdat hij jarig was. Het was heel gezellig maar soms viel er wel een buitje. Als het hier regent dan is het niet zomaar een beetje miezeren maar dan zijn het vaak stortbuien.. Maar dat mocht de pret niet drukken en we zijn uiteindelijk nog naar Fullmoonparty bij Kokomo gegaan. Tijdens het wagen van een dansje, verstapte ik mijn knie wat redelijk vervelend was maar het was een mooi feestje! Zaterdag zijn we met zn 5 naar het strandje Cas Abao gegaan. Dit is echt mijn favoriete strandje! Het is hier allemaal niet zo commercieel en er is ook was lokale bevolking. Het zand was wit, palmboompjes op het strand, het water was super blauw en het was lekker weer. ’s Avonds zijn we nog naar Zanzibar gegaan en daar hebben we ons weer goed vermaakt. Zondag was Cabana beach festival. Eerst zijn we lekker gaan zonnen op het strand en later hebben we een dansje gedaan op het festival. Helaas was er weer veel regen maar eenmaal toch al helemaal doorweekt maakte het niet veel meer uit. Het was een top avond!

Toen het weer maandag was zijn we weer een hele week naar stage gegaan. Iedereen was een beetje in rep en roer over de week van 16 maart. De school had een week georganiseerd aan de hand van een methode, om met de kinderen te praten over seksuele voorlichting. Hier op Curacao is dit allemaal een beetje taboe en mensen willen het daar alleen zelf met hun eigen kinderen over hebben. Toch vind ik het wel goed dat de school hier iets mee wil doen. Maar met een voorlichtingsavond voor de ouders is er een (heftige) discussie tussen ouders ontstaan waardoor de school nu uiteindelijk heeft besloten om de week uit te stellen en een andere voorlichting te geven aan de ouders.
Ook hebben we alle 4 een schoolpolo aangeschaft waardoor we er nu echt bij horen. De kindjes van mijn stageklas vonden het erg leuk en zeiden dat ik nu ook een echte juf van de marnix school was. Mijn lessen op stage gaan steeds beter. Toen het vrijdagmiddag was en we naar huis gingen kreeg ik nog een compliment van een andere juf in groep 3 dat ze het knap vond dat ik deze klas zo kon handhaven en dat ik zo veel alleen stond. Dat is wel een schouderklopje waardig, vertelde ze. Dit doet me dan weer heel goed.
Helaas regent het soms heel hard terwijl dat niet hoort bij dit seizoen. Het hoort warm te zijn en er hoort veel wind te staan, maar geen regen. Hopelijk verdwijnen de plotselinge harde regenbuien, want dan lijkt het weer even alsof je in Nederland bent. De bevolking is hier ook echt van slag als het regent. De adjunct directrice zei dat iedereen dan thuis wil blijven, chagrijnig wordt en in bed wil liggen. Maar tussendoor schijnt het zonnetje en daar genieten we nog steeds van.


Vrijdag zijn we met een groepje van Magaritha naar een huisfeestje geweest. Hier was niet heel veel te beleven dus toen zijn we doorgegaan naar café de tijd waar een Holland party was. Dit was weer een erg goed feestje. De volgende dag had ik wel een heel klein beetje last van hoofdpijn dus heb ik een dagje rustig aan gedaan. Lekker aan het zwembad gechillt enzo. Zondag zijn we naar de blauwe kamer gegaan. Dit was nogal een heftige weg. Eerst reden we naar een strand waar we de auto parkeerde. Toen zijn we een stuk over een berg gaan lopen en kwamen we aan bij een zwart strand. Hier hebben we gesnorkeld en er lag een schip op de bodem waar veel vissen langs zwommen. Daarna zijn we doorgelopen. Toen zijn we in van de berg afgesprongen en zijn we gaan zwemmen naar de blauwe kamer. Dit is een soort kamer in een berg waar je in kan zwemmen en die rond 16.00u heel blauw wordt doordat de zon dat precies goed staat. Het water weerkaatst dan de zonnestralen. Echt heel mooi. Daar hebben we ook gesnorkeld en je zag echt heel veel vissen. De terugweg in de zee was zwaar want we hadden stroming tegen.. Maar het was zeker de moeite waard!
Zondagavond zijn we naar wet and wild gegaan en om 12 uur was ik jarig. Het was een leuk feestje. Maandag kreeg ik een heerlijk ontbijtje op bed van Joris. Er zat zelfs een taartje bij! Daarna zijn we naar het strand gegaan en in de avond wilde we eigenlijk sushi gaan eten met andere meiden van Magaritha maar toen zijn we langs de dokter gemoeten omdat ik een blaasontsteking heb. Tijdens het ritje naar de dokter ben ik ook nog gestoken door een wesp of bij en hierdoor kreeg ik een allergische reactie. Gelukkig was bij de dokter alles goed en heb ik antibiotica meegekregen. Uiteten was dus even uitgesteld maar al met al heb ik een hele leuke verjaardag gehad in het zonnige Curaçao.

  • 17 Maart 2015 - 16:17

    Frans Van Gestel:

    Hoi Lieverd, fijn te lezen dat het zo goed gaat op je feest-vakantie......, oh nee: stage.
    We hebben heel veel zin om de 29ste van deze maand te komen. Zorg maar dat je ons de mooiste plekjes van het eiland kunt laten zien. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Van 2 februari tot 16 april ga ik lesgeven in Curaçao op de Marnixschool in Willemstad. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van al mijn avonturen tijdens mij tijd in Curaçao.

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1126
Totaal aantal bezoekers 2727

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 16 April 2015

Juf Daphne in Curacao

Landen bezocht: